Hibás eSzemélyi igazolványok cseréje
Hibás eSzemélyi igazolványok akadályozzák az elektronikus azonosítási folyamatokat. Cikkemben közzéteszem az érintett okmányok listáját. Dr. Gyarmati Kinga írása.
Az ESZFK Nonprofit Kft.-től kapott tájékoztatás, valamint a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság Schengeni és Felhasználó-támogatási Főosztálya által kiadott közlemény szerint az eSzemélyi okmányok egy korábban (jellemzően 2017-ben) kiadott sorozatában egy, az elektronikus azonosítási folyamatot akadályozó hibára derült fény.
Az érintett okmányokban a hibát a DSC – okmány aláíró tanúsítvány lejárata okozza. A hiba sajnos nem javítható, az csak az okmány cseréjével orvosolható, ezért amennyiben az Önök okmánya is a hibás sorozatba tartozik, ezen okmányok cseréjét szükséges elvégezni.
A hibás okmányokat az alábbi táblázat tartalmazza. Itt az adott idősávban kiadott okmányhoz tartozó tanúsítvány lejárata is látható.
Felhívom szíves figyelmüket, hogy a hibás tanúsítvánnyal rendelkező okmányok személyi azonosításra továbbra is alkalmasak, azonban elektronikus ügyintézésre nem használhatók, így például az Elektronikus Szolgáltatási Térbe (EESZT) sem tudnak belépni vele.
Az eSzemélyi igazolványok lejárata a Mobiltokeneket nem érinti, ezért javaslom, azok a felhasználók, akik már nem tudják az eSzemélyi igazolványukat belépésre használni, az okmány cseréjéig éljenek a Mobiltokenes belépés lehetőségével.
A személyi igazolvány cseréjét bármely kormányablakban kezdeményezhetik. A csere ingyenes.
Felmerülő kérdéseik esetén az ESZFK Ügyfélszolgálat munkatársai az alábbi, egészségügyi szolgáltatók számára biztosított elérhetőségeiken állnak rendelkezésre.
Telefon: +36 1 920 1050
E-mail: helpdesk@eszfk.hu
Dr. Gyarmati Kinga
Gyógyszerészszakmai vezető